Nagellack.




Idag tänkte jag tipsa er om nagellack och naglar.
Jag älskar nagellack vílket har resulterat i att jag har en massa olika nagellack men efter ett tag kan dom bli sega och svåra att måla med, så såhär gör jag för att dom ska hålla längre:

♥ När ett nagellack börjar bli lite segt är det inte specielt lätt att måla med, det blir ojämt och fult. Men för att få det lösare behöver du bara droppa i några droppar med nagellacks remover så är nagellacket som nytt igen.

♥ Ni brukar säket skaka nagellacks flaskorna precis som jag gjorde förut men nu har jag läst att nagellacken blir dåliga när man gör det och att man ska rulla lacken mellan händerna. Bra tips!

♥Använd alltid underlack. Om du inte har ett underlack är det lätt att nagel tar åt sig av färgen i nagellacken. Och det är ju inte så kul. Exelmpel på detta kan vara orange liknande. Även att nagel inte är så vit längst upp.

♥ Använd top lack. Det hjälper verkligen nagellacket att hålla mycket längre. Investera gärna i olika modeller av toplack. Det finns tex. Matt toplack. Med olika toplack kan man lätt variera sig med nagellacken du redan har hemma. Resultaten blir olika med olika toplack helt enkelt.

♥ När du filar naglarna fila alltid åt samma håll. Jag vet inte varför det ska vara bra. Men så är det i alla fall.


Thats all for now.
Xoxo - J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0